PZ LaMa recycleert
Door Kristoff
Datum van foto's:
donderdag 9 augustus 2012
Tijdstip:
09u15
Sinds de samensmelting van de twee politiezones (Lanaken en Maasmechelen) heeft de politiezone alle voertuigen opnieuw laten inschrijven, en hebben dus alle voertuigen ook een nieuwe nummerplaat gekregen. Het positieve hieraan? Easy to remember: de nummerplaten beginnen meestal allemaal met 1-BTA-xxx of 1-BVA-xxx. Het negatieve? Voor ons betekende dit een nieuwe zoektocht naar de nieuwe nummerplaat van hun flitsvoertuig.
|
Na lang zoeken kwam ik een paar weken geleden eindelijk de "nieuwe" pakezel van PZ LaMa (Lanaken-Maasmechelen) tegen. Op vrijdag 13 juli 2012 stond de oude Ford Transit Connect, vroeger bekend met nummerplaat TAU-434, te flitsen op de Omleidingsweg tussen Maasmechelen Village en de rotonde van de oprit van de E314. Dit gaf ons een kans om de nieuwe nummerplaat eens te bewonderen: 1-BTA-353.
|
Op donderdag 9 augustus 2012 kwam ik net van de E314 af en zag ik dit voertuig op de pechstrook staan op de N78 in Opgrimbie. Als je dit vergelijkt met een oudere repo van mij, springt deze blauwe camionette toch minder in het oog dan de witte Peugeot Partner. Eerlijk gezegd zag ik de controle ook pas zeer laat staan.
In elk geval, zoals we nog weten van eerdere reportages over de N78 is het hier gewoon uitkijken voor elk voertuig op de pechstrook. En zo ook weer vandaag.
|
|
|
Ingezoomd op het voertuig zien we de volledige nummerplaat, en ook nog een poot van het statief dat vanvoor onder de auto door piept.
|
Want inderdaad, blijkbaar gebruikt men nu standaard het oude statief van PZ Lanaken. Men heeft bij LaMa dus geen geld verkwist, en besloten te recycleren: het statief van PZ Lanaken en het voertuig van PZ Maasmechelen.
Wat er nu met de oude Peugeot Partner en de Multaguard (electrakast-flitstoestel) is gebeurd, weet ik niet. De Peugeot heb ik nog zien staan op de parking aan het commissariaat in Lanaken. Ik kon niet zien of er een nieuwe nummerplaat op hing, maar het is niet uitgesloten dat dit voertuig nu wordt aangewend voor allerhande doeleinden (en mogelijk zien we hem ooit nog terug als reserve-flitsvoertuig?).
Dat er met de Multaguard wel vaker problemen waren, was ons al bekend, waarschijnlijk is dit de achterliggende reden van de beslissing om enkel nog een statief te gebruiken.
|
|
|