Openbedrijvendag bij de polite: deel2

Door Asterix900


Datum van foto's: zondag 2 oktober 2011
Tijdstip:

Vervolg openbedrijvendag Aalst.

klik op het plaatje voor een vergroting van de foto En een blik in de cockpit: alles computergestuurd.
Met de aparte flitser kan er synchroon worden bijgelicht. De foto op de grond dient als voorbeeld: alles buiten de cirkel (dus ruimer dan de nummerplaat) wordt verlicht dankzij de extra belichting. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto We zouden door al dat nieuw geweld nog vergeten dat er ook een heleboel RLC-cameras op het Aalsterse grondgebied staan. Die bakjes klopten vorig jaar 8.000 bestuurders geld uit de zakken. Met de 22.550 "bemande" vaststellingen erbij, komen we aan meer dan 30.000 pvs. Voor de volledigheid even vermelden dat een videowagen nog niet te vinden is in de carnavalstad.
Onderweg naar Charleroi stoppen we even bij de mensen van PZ Halle. Hier enkel een MN6F op statief (laatste keuring september 2010) die weldra door een digitaal model (wellicht ook Multanova) zal worden vervangen. Een vast "flitsvoertuig" beweert men hier niet te hebben, elke wagen kan hiervoor worden gebruikt. Een videowagen werd uiteindelijk nooit aangekocht wegens te duur. Nu we hier toch zijn, hoe zit het nu met dat verhaal van die vuilniszak die als camouflage werd gebruikt of dat verstoppen in de haag (zie Link). Wel, dat is eigenlijk heel simpel: de vuilniszak was eigenlijk een groene beschermfolie om de camera tegen regenwater te beschermen. Vreemde uitleg. Bij iemand anders klinkt het dan weer dat het weldegelijk om een zak ging maar dat dat mocht omdat de zak niet onbeheerd werd achtergelaten. Er zijn toch ook flitscontainers in de vorm van een vuilnisbak (electra-kasten) dus wie maakt zich waar eigenlijk druk over? Iets te veel vragen blijkaar want bij het verlaten van het terrein worden we discreet gevolgd tot op een afstand waar onze nummerplaat kan worden genoteerd. Fijn, fijn! klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto Wat een verschil dan weer met de mensen van ZP Charleroi! Bij de Karolingers openheid troef, vriendelijkheid alom en alle technische info die je maar wil weten op een schaaltje aangeboden! Echt een plezier om naartoe te gaan. Vorig jaar waren we hier ook al. De Honda-motorfiets is er nog steeds maar er werd vooral uitgepakt met een nieuwe aankoop: deze Multaradar CM van Robot-Jenoptik, aangekocht in juni van dit jaar. De wagen is nog steeds de gekende Skoda Octavia TGS-634. De Mesta 208 werd dus uitgebouwd en vervangen door dit digitale exemplaar. Daarnaast beschikt men nog steeds over de gestreepte VW Polo met MN6F (niet 9F zoals werd geopperd in de kentekenlijst) en een anonieme Skoda Octavia met nog steeds een Mesta 208 aan boord. Deze Skoda vervangt de foutief gemelde Seat Toledo uit onze kentekenlijst. Van alles een beetje dus in deze zone met dan nog eens een vierde toestel: een MN6F op statief.
Een blik op het beeldscherm van de Multaradar. De radar kan snelheden registreren tussen 30 en 250 km/u. 4 rijstroken kunnen worden gecontroleerd, tegelijkertijd op- en afgaand. Dankzij de digitale technologie kan er worden ingezoomd tot op het niveau van chauffeur en passagier om identifictatie te vergemakkelijken. Fotos en data worden versleuteld opgeslagen op USB-sticks met een capaciteit van 8000 beelden. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto Nog een laatste blik op de kofferruimte. Links twee batterijen (voor de flitser en de controle-eenheid) met een autonomie van 10 uren. Rechts de sturing met USB-aansluiting.





Tekst en foto's: Tekst en foto's: Asterix900

De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van flitsservice.be weer en is voor volle verantwoording van de auteur.


flitsservice.be wordt gesponserd door:




Terug naar het reportage overzicht